Abans de començar el ple,
es va decidir incloure dos punts més: el sèptim i l'octau.
Com sempre, el primer
punt
de l'ordre del dia era l'aprovació de l'acta anterior. Els
regidors
del PSOE, d'EU i del BLOC no el vàrem aprovar perquè consideràvem
que tant la redacció com el contingut no reflectien el que va
ocórrer al ple anterior. Els regidors del PP van ser els únics que
van votar a favor. El regidor d'EU li va preguntar a l'alcalde si
l'havia redactat ell, i l'alcalde li va contestar que ell no sabia
el
que posava, que ni l'havia llegit! És a dir, que l'alcalde va
aprovar
l'acta anterior sense saber què posava. Aquesta actitud diu molt
de
les maneres que utilitza el PP als plens.
El punt dos es va aprovar, ja que eren factures de despeses corrents.
El punt tercer, que eren
decrets alcaldia, tractava del nomenament de la nova secretaria
interina. És una persona amb experiència, també interina a Fageca,
i estarà a l'ajuntament dimarts i divendres de vesprada. El
cost aproximat serà la meitat del que costava l'anterior
secretari, ja que també farà menys hores, i no sap el temps que estarà
com a interina perquè depén del temps que tarde Diputació a fer
totes les gestions per tenir-ne un de gratuït. Aquestes gestions poden
tardar un o dos anys. Així funciona l'administració de la nostra
Comunitat.
El quart punt tractava de
la modificació dels plens. Pensem que als regidors del PP els
agrada
ben poc haver de donar explicacions i escoltar les repliques i
preguntes de l'oposició. Se'ls nota incòmodes. És per aixo que,
aplicant la llei fins al màxim que els permet, han modificat el
règim de sessions: a partir d'ara, els plens seran cada TRES
MESOS;
és a dir, hi haurà quatre plens a l'any, i amb això hi ha prou! L'excusa que va posar és que així ens resultava més barata la
secretària: pobra excusa quan en altres coses no mira d'estalviar
(com en la contractació dels serveis socials). Nosaltres li varem
demanar que, almenys, ens mantinguera informats del que ocorre a
l'ajuntament. Amb aquest nou règim de sessions, el temps entre
plens
es farà molt llarg i els temes que haurem de tractar hauran tingut
lloc mesos abans. Pensem que
tot
això empobreix la gestió i la democràcia al nostre poble, però és clar, als regidors del PP no els interessa gens la resta
d'opinions.
També li sol·licitàrem que creara una normativa per donar veu
als
veïns que desitgen intervenir als plens, per poder expressar
opinions
o presentar iniciatives. És una cosa que està fent-se a altres
ajuntaments i que fomenta la participació. No ens va dir ni que
si
ni que no, com sol fer. Els propers plens seran, si no passa
res,
l'11 d'abril, l'11 de juliol, i el 10 d'octubre. El canvi de
sessions
es va aprovar amb els vots de l'equip de govern, per 4 vots
contra 3.
De tota manera, des del BLOC volem manifestar que continuarem
informant i donant la nostra opinió des del blog i no només ens
esperarem tres mesos per informar del que ocorre. Nosaltres ens
preocupem d'informar, d'expressar les nostres opinions i
compartir-les perquè amb la participació i l'intercanvi d'idees
es
millora la convivència de qualsevol comunitat. Nosaltres volem
fer
poble per tothom, ells volen fer el seu poble, el que a ells els
interessa.
El
cinquè punt era la certificació de la coberta del riuet, per pagar
l'última certificacio de l'obra.
El
sisé punt era la petició de convocatòria de camins de titularitat
local. Amb aquesta, s'arreglarà el cami de Penàguila a Benilloba,
però el pressupost és de 54.000 € més IVA, així que no és podrà
fer molt.
Al
punt sèptim es va demanar la subvenció del cicle hídric que
s'acabava de publicar al BOP.
Finalment,
l'alcalde
ens informà de la firma del conveni amb Diputació per al
manteniment del Jardí de Santos. L'ajuntament disposarà de 55.000
€
per al manteniment del jardí durant l'any 2012. A les preguntes de
com pensava administrar els diners i a qui contractaria, va dir
que
contractaria a personal qualificat i que inclouria també en el
conveni a la persona encarregada d'obrir el jardí. L'any passat,
amb
90.000 €, l'empresa encarregada va contractar dues persones
treballant tot l'any; a més a més, va contractar un altre
treballador, uns dos o tres mesos. Si tenim en compte que la
subvenció d'aquest any és de nou mesos, i que no hi ha cap
benefici empresarial, creiem que amb aquests diners es podran fer
moltes coses. Però clar, tot depèn de la gestió que facen i de si
continuen contractant basant-se en l'amiguisme, com han fet en
anteriors contractes.
Aquestes són les
preguntes
que es van formular al torn obert de paraules:
Quan es
redactaran els pressupostos d'enguany?
Va dir que
estaven preparant-los, que serien molt més baixos que l'any
passat.
Algunes partides quedarien amb 1€ de pressupost, amb la
possibilitat d'ampliar-lo. Es feia així per dos motius: perquè
no
tenim diners (però clar, depèn de per a què: per a les orquestes
del passat estiu si que en tenien) i perquè no pot ser superior a
300.000 € per a poder tenir dret al secretari de la Diputació de
manera gratuïta. La secretaria va intervenir per a dir que
l'ajuntament està molt endeutat. És
a dir, que les paraules que va dir l'alcalde en desembre,
assegurant
que el deute que tenia l'ajuntament era molt petit i
assumible
no eren de veres. La secretària va dir que presentaria un
informe
d'estabilitat pressupostària.
L'empresa
que
estava construint el centre social ha fet fallida: ara què
passarà?
L'alcalde
havia
parlat amb Diputació, que li va dir que ho acabaria una altra
empresa, però que no sabia quan.
Quan
acabaran
la parada de bus escolar?
En octubre
li
vàrem indicar que la parada de bus escolar no tenia pas zebra
ni
estava ben indicada. Tampoc hi ha badens, com en altres pobles,
perquè els cotxes minoraren la velocitat. Al mes d'octubre
l'alcalde
va assegurar que des de Diputaciò li havien dit que l'obra encara no
estava
acabada. En aquest ple ens ha dit que ho demanarà per escrit a
Diputació “perquè li facin cas”. Pensem que aquestes coses són
més importants del que pareixen: estem parlant d'augmentar la
seguretat d'una parada que utilitzen els més menuts del poble;
pensem que no hauríem d'estar dient-ho nosaltres ara, sinó que
hauria d'estar solventat des de fa temps. L'actual equip de
govern no
pareix que tinga les coses molt clares quant al que és
prioritari i
necessari.
Podria l'ajuntament ajudar el comerç del poble posant un cartell a l'entrada per a anunciar-se?
Informàrem
a
l'equip de govern que tenim uns pressupostos per a posar un
cartell a
l'entrada del poble on es puguen anunciar el comerç i els negocis
en
general que hi ha al poble. Va dir que voria d'habilitar algun
dels
cartells que hi ha anunciant obres i que es puga usar. Esperem
no
haver de recordar-li-ho al mes d'abril.
No hay comentarios:
Publicar un comentario