Punt 1.- La
secretaria ens informa que l'acta del ple ordinari del mes d'octubre
ens la donaria al final per a aprovar-la al proxim ple. L'acta del
ple extraordinari de novembre no la vam aprovar ja que no complia amb
la legislació perquè en cap dels punts de l'ordre del dia van
incloure les opinions dels regidors. Vam tornar a insistir en la
possibilitat d'efectuar gravacions dels plens per a facilitar el
treball de la secretaria, com sempre, sense resposta per part de
l'equip de govern.
Punt 2.- Ens
va presentar les factures corrents.
Punt 3.-
Diferents permisos d'obra, empadronaments, sol·licituds de comptador
d'aigua, etc...
Punt 4.- La
taxa d'explotació que es volia cobrar a les empreses de telefonia
s'ha tingut que derogar, segon l'alcalde, per una mala redacció.
Aquesta taxa está aprovada en la majoria dels pobles menuts i estava
redactada des de Diputació, ara les empreses han guanyat la
reclamació als tribunals i ens toca derogar-la, tornar a
redactar-la, des de Diputació, i aprovar-la per poder cobrar.
Punt 5.- Hem
de dir que, després de l'ultima selecció que es va fer per a
contractar personal, s'ha millorat aquest procés. En principi, no hi
havia cap punt injust o favoritista al barem utilitzat, i no com s'ha
vingut fent fins ara. Així i tot, pensem que es pot millorar. Basar
la selecció en la renda del 2011, sense tenir en compte les
possibles variacions que han pogut tenir en l'any 2012, no ens sembla
bé, pensem que es podrien habilitar formules per a tindre en compte
la situació actual de les persones que acudeixen a aquesta selecció.
Punt 6.- Al
voltant de l'ordenança que afecta el local ocupat per la Societat
Musical, es van dir varies cose. En principi, l'alcalde es va mostrar
extranyat pel revol causat per aquesta normativa. Va declarar que
estava negociant i que no entenia que la banda haguera penjat uns
cartells el mateix dia que tenien que passar-li una proposta. Li
diguérem que és la seua manera d'actuar la que no era correcta, que
ho estava fent al revés: abans d'elaborar l'ordenança, hauria
d'haver-ho negociat amb l'institució afectada i deixar clares quines
eren les seues intencions, però sembla que ni ell mateix sap el que
vol.
També es va
queixar del ”panfleto” que va aparéixer aquestos nadals. Va
arribar a dir que el que ho havia escrit “no té lo que ha de
tindre enmig de les cames per a firmar-ho”. Li vam dir que no tenia
per què insultar a ningú, que aquest paperet no insultava, que tan
sols dia que es sentien depreciats per l'equip de govern per tractar
a les persones del poble que no estan empadronades, com ciutadans de
segona. Si la persona que ho va fer no ho vol firmar és problems
d'ell o d'ella.
Va aclarir
també que les associacions que demanen el mercat per a alguna
activitat, no pagaran. No tenim clar si totes les associacions
(filaes, fogueres...) o només alguness (jubilats, dones....) ni
quins requisits hauran de tenir aquestes associacions. També hem de
pensar que, per exemple, els festers joves, que no són cap assocació
i que canvien d'any en any, utilitzen el mercat per organitzar alguns
actes. ¿Els cobrarà per utilitzar-los? Com veieu, no té res clar,
sembla que tot ho faja “sobre la marxa”.
Se li va
demanar que es queixara a l'empresa encarregada del repetidor de TV
perquè activen o posen en marxa les cadenes de televisió que no
arribem a vorer al poble.
Li vam
demanar al regidor de festes i a l'alcalde els comptes de festes
majors. Pensem que tot el poble té dret a saber en què es gasten
els diners dels ciutadans, i més en els temps que corren.
Tornarem a
demanar que ens explique per què en les obres del mas de la
Torresena no s'ha emès l'informe que demanarem fa mesos. S'excusa
dient que l'arquitecte encara no l'ha portat. Des de que el vam
demanar per primera vegada han passat més de quatre mesos. Pensem
que la falta d'interés és molt evident, sembla que el tractament no
és el mateix segons qui és l'afectat. Esperemque acaben pagant com
tots.
Com tots
sabeu, a principis de l'any 2012 l'equip de govern va decidir canviar
d'assistent social. Va suscriure un conveni amb l'assistent social de
la Mancomunitat del Xarpolar, tot i que era molt mes car que el que
teníem. És per això pel que li hem demant un informe de les
actuacions i gestions realitzades per aquest treballador, ja que
l'excusa per canviar va ser la “poca professionalitat”, segons
l'alcalde, de l'anterior. Volem saber què és el que ha realitzat
l'actual assistent per a poder comparar i vore els “grans
beneficis” que, segons l'alcalde, anava a aportar el canvi.
Centro social y de reuniones para la tercera edad.
Així, amb
aquest nom, és com es va adjudicar el local de nova construcció que
l'Ajuntament esta a punt de rebre darrere del Mercat.
Al voltant
d'aquest local va centrar la campanya electoral el PP de Penàguila.
Anava a ser un centre de dia per a Penàguila i tots els pobles del
nostre voltant, ja aleshores vam dir que el PP mentia, que això no
era un projecte real. Des d'aquell dia fins aquest ple, l'alcalde ha
canviat d'opinió moltíssimes vegades. Sense anar més lluny, al
ple del 5 d'octubre del 2012 va dir que “EN LA PLANTA DE ARRIBA A
LA IZQUIERDA ESTABA PREVISTO PARA LOS JUBILADOS”, tal com recull
l'acta. En aquest ple ens ha dit que no, que els jubilats no van
alli, que aquest local va a ser un CIM, Centre Integral per a Majors.
Com no teníem clar què significava, vam intentar que ens diguera
què era exactament aixè. La veritat és que no ho vam poder
aclarir. No sabem si el senyor alcalde sap què vol. Pensem que no ho
té massa clar. El primer que va quedar clar es que això va per a
llarg. Primer han de donar subvencions per omplir els locals (esperem
que tinga clar el material que te que demanar!).
En principi,
ens va dir que anava a treballar a base de programes. Aquests
programes es demanen a Diputació i, si el concedeixen, es porta
endavant, si no, mala sort. També va dir que eixes activitats serien
per a les persones majors de Penàguila, Alcoleja, Benifallim,
Benasau i Benilloba, que “la Creu Roja tenia un autobús per donar
aquest servei”. No sabem si des de l'Ajuntament s'ha posat en
contacte amb els alcaldes d'aquests pobles per a treballar de manera
conjunta. Com no sabia aclarir quins eren els programes que pensava
demanar, es va comprometre a pasarmos un informe sobre aquest tema,
esperem que no s'oblide.
Per el nostre
costat, ens vam posar a la seua disposició per poder ajudar en el
que l'equip de govern considere oportú. Pensem que a una inversió
com la que s'ha realitzat en aquest local, excessiva des del nostre
punt de vista, s'hauria d'intentar traure-li el màxim rendiment.
No hay comentarios:
Publicar un comentario