Aquest
és el resum de tres mesos “sense plenaris” i del ple ordinari
del mes de juliol.
Des
del ple del mes d'abril fins al del mes de juliol s'han realitzat
diferents sessions extraordinàries i altres convocatòries que vos
volem explicar.
Primer
de tot, cal dir que si la idea principal de l'equip de govern del PP
era estalviar diners al fer un ple cada tres mesos, s'han equivocat:
des d'abril hem tingut 5 convocatòries, entre extraordinaries i
informatives, totes elles amb la secretaria present, per tant, no hi
ha cap estalvi: si s'haguera fet un al mes se li hauria pagat 3
plenaris, i no 5 com ha sigut el cas.
Aquests
són els temes tractats:
24/5/2012.-
APROVACIO CONVENI OPERACIÓ TRESORERIA
La
caixa de credit provincial de Diputació li deixa a l'Ajuntament de
Penàguila 24.000 € per poder pagar ja que no hi ha diners a
l'ajuntament. Aquest credit és sense interessos i s'ha de tornar
abans de que acabe l'any. Ens asseguren que és imprescindible per
poder pagar i que quan arriben els diners de l'estat, al mes octubre
més o menys, ho pagaran.
Ens
vam abstenir perquè no ens agrada la manera de gastar diners de
l'equip de govern municipal.
Tres
dies després, el 27/5/2012, ens van tornar a convocar per aprovar el
mateix tema, ja que Diputació per a la concessió d'aquest credit
s'assegura que, per si de cas l'ajuntament de Penàguila no poguera
pagar-lo, el recuperaria amb els diners que ha de recaudar al poble.
08/06/2012.-
A les 19.45 hores, sessio INFORMATIVA.
Selecció de dos peons de jardineria.
Com
veieu, això era merament informatiu, ja que l'equip de govern ja ho
havia fet tot, tan criteris de selecció com valoracio. Només volem
apuntar dos aspectes:
- En primer lloc creiem que si desde l'ajuntament pretenen ser transparents, haurien de comptar amb l'oposicio per decidir els criteris de valoració en lloc de crear-los ells unilateralment.
- A més, aquests criteris són dubtosos, concretament els punts e) i f). El punt e) no té massa sentit i sembla“digirit”: per què no tene validesa els cursos de fa tres anys? El punt f) ñes ambigu: com valoren l'adequació del candidat al lloc de treball? Quins requisits eren els necessaris per a puntuar? No ens ho van explicar.
El
mateix dia a les 20.00 hores. Sessió INFORMATIVA.
Aprovació dictamen comptes generals exercici 2011.
Ens
informen que els comptes del 2011 estan aprovats.
14/06/2012.
20h. Sessió urgent i extraordinària. APROVACIÓ DEL PLA D'AJUST.
No
tenim massa clar per què es va realitzar aquest ple. Des del primer
moment ens van dir que, amb l'estat economic de l'ajuntament, no era
necessari presentar el pla d'ajust. Després ens van dir que el
ministeri d'Hisenda havia publicat una nota i que era millor fer-ho.
Nosaltres hem preguntat a altres pobles amb la mateixa situació i
ens consta que no l'han hagut de fer. La única cosa que sabem és
que la situació econòmica que tenim és molt fosca: mai sabem si
tenim o no tenim diners.
El
pla d'ajust consisteix en pujar l'IBI (això ja estava fet des del
ministeri d'Hisenda), pujar el rebut de la brossa per l'any 2013 i
pujar també el preu que se li cobra a l'ajuntament de Gorga per
l'aigua. Això pel que fa als ingressos.
La
reducció en despeses consisteix en gastar 3000 € menys en festes i
estalviar en les obres que tinga que contractar l'ajuntament per un
import superior a 20.000 €, ja que es realitzaran per procediment
negociat amb un mínim de tres ofertes i es primara el menor preu de
licitació.
Amb
tot això, volen estalviar 12.000 € l'any 2012 i 11.816 € en
2013.
Nosaltres
votàrem en contra perquè aquest pla no té credibilitat. Si hui en
dia l'ajuntament de Gorga deu dos o tres anys d'aigua, com van a
pagar 4.000€ mes per any? No és que ens sembla malament que la
pugen, que s'hauria de discutir millor, el que tenim clar és que no
pagaran.
També
estem en contra de la pujada del rebut de la recollida de la brossa.
Paguem 70 € a l'any, som dels pobles on més es paga i la volen
pujar casi un 5%. En altres pobles, com Beniarrés, per exemple, el
rebut puja a 54 € a l'any, i això que l'arreplegen casa per casa.
Quan li diguérem això, l'alcalde ens va dir que les tasses eren
obligatòries, que han de cobrarse. Des del nostre punt de vista, la
diferència és clara: hi han ajuntaments que prefereixen
subvencionar la recollida de brossa a tots i d'altres prefereixen
subvencionar paelles o altres festetes per a uns quants.
En
quant a estalviar en despesses, el tema de l'estalvi en festes ja
l'hem demanat des de fa molt de temps, però esperem que siga reial.
L'altre
punt, el d'estalviar en obres, ens sembla vergonyós: només cal
mirar en aquest blog l'entrada del ple del 14/09/2011; si aleshores,
que en lloc de 20.000 € eren 200.000€, no s'estalviava, ara no
tenen credibilitat. En resum, ens vam negar a aprovar aquest pla, que
va eixir endavant amb els vots del PP.
22/06/2012.
20.00 hores. Sessió INFORMATIVA, extraordinària i urgent.
Contractació
de dos socorristes. Tornem a dir el que hem comentat abans: ells s'ho
pasten, s'ho couen i ens avisen perquè semble que nosaltres també
decidim. En aquest cas, només es van presentar tres sol·licituts
per dos places. Les dos persones que acreditàren experiència foren
les contractades.
No hay comentarios:
Publicar un comentario