martes, 29 de abril de 2014

Ple de març 2014

Ple ordinari, 20/03/2014

Punt 1.- Es demana es modifique un comentari al ple de desembre i s'aproven la resta de les actes.

Punt 2.- Diferents permisos d'obra i sol·licituds d'enganxades d'aigua.

Punt 3.- Factures varies: electricista, fontaner, material oficina, etc.

Punt 4.- L'alcaldia ha rebut una carta del Banc Sabadell en què li sol·licita un local on poder instal·lar un caixer automàtic. L'explicació és que la política empresarial del banc és no tindre locals en regim de lloguer i que per tant llevarà el caixer que hi ha actualment. En realitat, el local és de Solvia, la immobiliària del Banc Sabadell, és a dir, un “xanxullo” del banc.
Ens explica que li demanen que aquest local estiga situat dins del poble i que tinga espai per a poder posar una taula per a poder donar el mateix servei que dóna ara. La reforma del local corre a càrrec del banc, però el manteniment (o siga, llum, neteja, aigua) no ens queda clar a càrrec de qui corre.
Preguntem a l'alcalde si ha parlat amb algun delegat o representant de zona del banc i ens diu que no, que amb el director de la oficina de Benilloba.
No tenim gens clar aquest tema: primer de tot, el local on està el caixer és propietat d’una empresa del banc, així que no té sentit de diguen que paguen lloguer. En segon lloc, dubtem de la legalitat d’una cessió d’aquest tipus, i en tercer lloc, ens sembla que l'alcalde no té suficient informació, ni ha parlat amb cap representant de l’empresa que puguen explicar el tema. S'aprova cedir-li un local al Banc Sabadell amb els vots afirmatiu de tots els presents, i la nostra abstenció.

Punt 5.- Es produeix un canvi en els estatuts del consorci de bombers que no ens afecta. En aquest moment, la Diputació continua retornant els diners que paguen els pobles menuts al consorci de bombers.

Punt 6.- Ens informa l'alcaldia que per a la contractació del personal del jardí, ha utilitzat el barem de l'any anterior. Els que es van quedar en portes d'entrar són els que ha contractat enguany, amb l'excepció d'una persona que, segons ell, va anar a l'assistenta social perquè li fera un informe de problemes d'exclusió social, i que veient el problema familiar, va decidir contractar-lo. Li recriminem que no compte amb la resta de grups polítics perquè eixa contractació no es converteisca en un tracte de favor. A més, dubtem de la legalitat de la contractació d’aquesta persona a banda del barem: ni la secretaria, a qui li preguntem, la va certificar. Aquest tema ens sembla un “xanxullo”: la mateixa persona que demana l'informe d'exclusió social, va presentar tots els papers un més abans per a poder quedar-se amb el bar de l'ajuntament, per al que necessitava 6.000 € de fiança i una forta inversió.  
L’alcalde ens contesta que ell té la consciencia tranquil·la i ens dona a entendre que tot això no ho havia organitzat ell.

Precs i preguntes.

Per a començar ens explica que l'ajuntament de Gorga ha pagat l'aigua dels anys 2009 al 2012 i que té pendent el 2013.
També ens notifica que la Diputació ha organitzat uns actes culturals al Jardí de Santos, 5 concerts i actuacions per als dies 29 de març, 28 de juny, 31 de juliol, 21 d'agost i 8 de novembre.

El concert del 29 de març es va realitzar a l'església i la organització va deixar molt que desitjar: ni es va fer publicitat, ni es avisar del canvi de lloc. Costaria molt poc fer una nota de premsa i enviar-la als mitjans de comunicació de la comarca. Al fi i al cap, els concerts són per a promocionar el Jardí de Santos i el poble

SECRETARIA

Aquest tema es mereix un punt i apart: la desídia i el passotisme dels alcaldes de Penàguila i Benilloba ens suposaran unes despeses en secretaria que tripliquen les actuals.
Fem un poc de memòria: al desembre de l'any 2011 es decideix fer la segregació de la secretaria dels dos pobles, en aquest enllaç teniu el ple i l’explicació de tot. La documentació va arribar a Diputació, allí es va quedar en un muntó més de “papers”, i, tot i saber-ho, cap dels dos alcaldes va moure un dit per a solventar-ho. El resultat és que hem de pagar un sou que costa tres o quatre vegades més car i tenir només un dia i mig secretaria.

CIM
“Poquet que afegir”, ens explica el alcalde, i corrobora la secretaria que “DE PARAULA” ja està aprovada la declaració com a centre integral de majors. Molt bé, i AIXÒ QUÈ VOL DIR? doncs RES. A banda de la paraula, poc es pot fer: segons l'alcalde els programes d'enguany ja estan repartits i difícil serà que a nosaltres ens arribe alguna cosa.
Fa uns dies va haver una reunió al poble de representants de Generalitat i Diputació per a parlar del tema. L’alcalde, per suposat, ni ens ha informat ni ens ha avisat, però tenim entès que les persones que tenen que decidir sobre el CIM, tenen pensaments enfrontats: o siga, no tenen clar si aportar diners, qui els aportarà, i per suposat, cosa important per a ells, qui es penjarà les medalles. Tot continua parat, i no sabem per quant temps.

No hay comentarios:

Publicar un comentario