Ple ordinari,
20/03/2014
Punt 1.- Es demana
es modifique un comentari al ple de desembre i s'aproven la resta de les actes.
Punt 2.- Diferents
permisos d'obra i sol·licituds d'enganxades d'aigua.
Punt 3.- Factures
varies: electricista, fontaner, material oficina, etc.
Punt 4.- L'alcaldia
ha rebut una carta del Banc Sabadell en què li sol·licita un local on poder instal·lar
un caixer automàtic. L'explicació és que la política empresarial del banc és no
tindre locals en regim de lloguer i que per tant llevarà el caixer que hi ha actualment.
En realitat, el local és de Solvia, la immobiliària del Banc Sabadell, és a
dir, un “xanxullo” del banc.
Ens explica que li
demanen que aquest local estiga situat dins del poble i que tinga espai per a
poder posar una taula per a poder donar el mateix servei que dóna ara. La
reforma del local corre a càrrec del banc, però el manteniment (o siga, llum,
neteja, aigua) no ens queda clar a càrrec de qui corre.
Preguntem a
l'alcalde si ha parlat amb algun delegat o representant de zona del banc i ens
diu que no, que amb el director de la oficina de Benilloba.
No tenim gens clar
aquest tema: primer de tot, el local on està el caixer és propietat d’una
empresa del banc, així que no té sentit de diguen que paguen lloguer. En segon
lloc, dubtem de la legalitat d’una cessió d’aquest tipus, i en tercer lloc, ens
sembla que l'alcalde no té suficient informació, ni ha parlat amb cap
representant de l’empresa que puguen explicar el tema. S'aprova cedir-li un
local al Banc Sabadell amb els vots afirmatiu de tots els presents, i la nostra
abstenció.
Punt 5.- Es
produeix un canvi en els estatuts del consorci de bombers que no ens afecta. En
aquest moment, la Diputació continua retornant els diners que paguen els pobles
menuts al consorci de bombers.
Punt 6.- Ens
informa l'alcaldia que per a la contractació del personal del jardí, ha utilitzat
el barem de l'any anterior. Els que es van quedar en portes d'entrar són els
que ha contractat enguany, amb l'excepció d'una persona que, segons ell, va anar
a l'assistenta social perquè li fera un informe de problemes d'exclusió social,
i que veient el problema familiar, va decidir contractar-lo. Li recriminem que
no compte amb la resta de grups polítics perquè eixa contractació no es
converteisca en un tracte de favor. A més, dubtem de la legalitat de la contractació
d’aquesta persona a banda del barem: ni la secretaria, a qui li preguntem, la
va certificar. Aquest tema ens sembla un “xanxullo”: la mateixa persona que
demana l'informe d'exclusió social, va presentar tots els papers un més abans
per a poder quedar-se amb el bar de l'ajuntament, per al que necessitava 6.000 €
de fiança i una forta inversió.
L’alcalde ens
contesta que ell té la consciencia tranquil·la i ens dona a entendre que tot
això no ho havia organitzat ell.
Precs i preguntes.
Per a començar ens
explica que l'ajuntament de Gorga ha pagat l'aigua dels anys 2009 al 2012 i que
té pendent el 2013.
També ens notifica
que la Diputació ha organitzat uns actes culturals al Jardí de Santos, 5
concerts i actuacions per als dies 29 de març, 28 de juny, 31 de juliol, 21
d'agost i 8 de novembre.
El concert del 29
de març es va realitzar a l'església i la organització va deixar molt que
desitjar: ni es va fer publicitat, ni es avisar del canvi de lloc. Costaria
molt poc fer una nota de premsa i enviar-la als mitjans de comunicació de la
comarca. Al fi i al cap, els concerts són per a promocionar el Jardí de Santos
i el poble
SECRETARIA
Aquest tema es
mereix un punt i apart: la desídia i el passotisme dels alcaldes de Penàguila i
Benilloba ens suposaran unes despeses en secretaria que tripliquen les actuals.
Fem un poc de
memòria: al desembre de l'any 2011 es decideix fer la segregació de la secretaria
dels dos pobles, en aquest enllaç
teniu el ple i l’explicació de tot. La documentació va arribar a Diputació, allí
es va quedar en un muntó més de “papers”, i, tot i saber-ho, cap dels dos
alcaldes va moure un dit per a solventar-ho. El resultat és que hem de pagar un
sou que costa tres o quatre vegades més car i tenir només un dia i mig
secretaria.
CIM
“Poquet que afegir”,
ens explica el alcalde, i corrobora la secretaria que “DE PARAULA” ja està aprovada
la declaració com a centre integral de majors. Molt bé, i AIXÒ QUÈ VOL DIR?
doncs RES. A banda de la paraula, poc es pot fer: segons l'alcalde els programes
d'enguany ja estan repartits i difícil serà que a nosaltres ens arribe alguna
cosa.
Fa uns dies va
haver una reunió al poble de representants de Generalitat i Diputació per a
parlar del tema. L’alcalde, per suposat, ni ens ha informat ni ens ha avisat,
però tenim entès que les persones que tenen que decidir sobre el CIM, tenen
pensaments enfrontats: o siga, no tenen clar si aportar diners, qui els aportarà,
i per suposat, cosa important per a ells, qui es penjarà les medalles. Tot
continua parat, i no sabem per quant temps.
No hay comentarios:
Publicar un comentario