lunes, 21 de enero de 2013

Ple gener 2013


Punt 1.- La secretaria ens informa que l'acta del ple ordinari del mes d'octubre ens la donaria al final per a aprovar-la al proxim ple. L'acta del ple extraordinari de novembre no la vam aprovar ja que no complia amb la legislació perquè en cap dels punts de l'ordre del dia van incloure les opinions dels regidors. Vam tornar a insistir en la possibilitat d'efectuar gravacions dels plens per a facilitar el treball de la secretaria, com sempre, sense resposta per part de l'equip de govern.

Punt 2.- Ens va presentar les factures corrents.

Punt 3.- Diferents permisos d'obra, empadronaments, sol·licituds de comptador d'aigua, etc...

Punt 4.- La taxa d'explotació que es volia cobrar a les empreses de telefonia s'ha tingut que derogar, segon l'alcalde, per una mala redacció. Aquesta taxa está aprovada en la majoria dels pobles menuts i estava redactada des de Diputació, ara les empreses han guanyat la reclamació als tribunals i ens toca derogar-la, tornar a redactar-la, des de Diputació, i aprovar-la per poder cobrar.

Punt 5.- Hem de dir que, després de l'ultima selecció que es va fer per a contractar personal, s'ha millorat aquest procés. En principi, no hi havia cap punt injust o favoritista al barem utilitzat, i no com s'ha vingut fent fins ara. Així i tot, pensem que es pot millorar. Basar la selecció en la renda del 2011, sense tenir en compte les possibles variacions que han pogut tenir en l'any 2012, no ens sembla bé, pensem que es podrien habilitar formules per a tindre en compte la situació actual de les persones que acudeixen a aquesta selecció. 


Punt 6.- Al voltant de l'ordenança que afecta el local ocupat per la Societat Musical, es van dir varies cose. En principi, l'alcalde es va mostrar extranyat pel revol causat per aquesta normativa. Va declarar que estava negociant i que no entenia que la banda haguera penjat uns cartells el mateix dia que tenien que passar-li una proposta. Li diguérem que és la seua manera d'actuar la que no era correcta, que ho estava fent al revés: abans d'elaborar l'ordenança, hauria d'haver-ho negociat amb l'institució afectada i deixar clares quines eren les seues intencions, però sembla que ni ell mateix sap el que vol.

També es va queixar del ”panfleto” que va aparéixer aquestos nadals. Va arribar a dir que el que ho havia escrit “no té lo que ha de tindre enmig de les cames per a firmar-ho”. Li vam dir que no tenia per què insultar a ningú, que aquest paperet no insultava, que tan sols dia que es sentien depreciats per l'equip de govern per tractar a les persones del poble que no estan empadronades, com ciutadans de segona. Si la persona que ho va fer no ho vol firmar és problems d'ell o d'ella.

Va aclarir també que les associacions que demanen el mercat per a alguna activitat, no pagaran. No tenim clar si totes les associacions (filaes, fogueres...) o només alguness (jubilats, dones....) ni quins requisits hauran de tenir aquestes associacions. També hem de pensar que, per exemple, els festers joves, que no són cap assocació i que canvien d'any en any, utilitzen el mercat per organitzar alguns actes. ¿Els cobrarà per utilitzar-los? Com veieu, no té res clar, sembla que tot ho faja “sobre la marxa”.

Se li va demanar que es queixara a l'empresa encarregada del repetidor de TV perquè activen o posen en marxa les cadenes de televisió que no arribem a vorer al poble.

Li vam demanar al regidor de festes i a l'alcalde els comptes de festes majors. Pensem que tot el poble té dret a saber en què es gasten els diners dels ciutadans, i més en els temps que corren.

Tornarem a demanar que ens explique per què en les obres del mas de la Torresena no s'ha emès l'informe que demanarem fa mesos. S'excusa dient que l'arquitecte encara no l'ha portat. Des de que el vam demanar per primera vegada han passat més de quatre mesos. Pensem que la falta d'interés és molt evident, sembla que el tractament no és el mateix segons qui és l'afectat. Esperemque acaben pagant com tots.

Com tots sabeu, a principis de l'any 2012 l'equip de govern va decidir canviar d'assistent social. Va suscriure un conveni amb l'assistent social de la Mancomunitat del Xarpolar, tot i que era molt mes car que el que teníem. És per això pel que li hem demant un informe de les actuacions i gestions realitzades per aquest treballador, ja que l'excusa per canviar va ser la “poca professionalitat”, segons l'alcalde, de l'anterior. Volem saber què és el que ha realitzat l'actual assistent per a poder comparar i vore els “grans beneficis” que, segons l'alcalde, anava a aportar el canvi.

Centro social y de reuniones para la tercera edad.

Així, amb aquest nom, és com es va adjudicar el local de nova construcció que l'Ajuntament esta a punt de rebre darrere del Mercat.

Al voltant d'aquest local va centrar la campanya electoral el PP de Penàguila. Anava a ser un centre de dia per a Penàguila i tots els pobles del nostre voltant, ja aleshores vam dir que el PP mentia, que això no era un projecte real. Des d'aquell dia fins aquest ple, l'alcalde ha canviat d'opinió moltíssimes vegades. Sense anar més lluny, al ple del 5 d'octubre del 2012 va dir que “EN LA PLANTA DE ARRIBA A LA IZQUIERDA ESTABA PREVISTO PARA LOS JUBILADOS”, tal com recull l'acta. En aquest ple ens ha dit que no, que els jubilats no van alli, que aquest local va a ser un CIM, Centre Integral per a Majors. Com no teníem clar què significava, vam intentar que ens diguera què era exactament aixè. La veritat és que no ho vam poder aclarir. No sabem si el senyor alcalde sap què vol. Pensem que no ho té massa clar. El primer que va quedar clar es que això va per a llarg. Primer han de donar subvencions per omplir els locals (esperem que tinga clar el material que te que demanar!).
En principi, ens va dir que anava a treballar a base de programes. Aquests programes es demanen a Diputació i, si el concedeixen, es porta endavant, si no, mala sort. També va dir que eixes activitats serien per a les persones majors de Penàguila, Alcoleja, Benifallim, Benasau i Benilloba, que “la Creu Roja tenia un autobús per donar aquest servei”. No sabem si des de l'Ajuntament s'ha posat en contacte amb els alcaldes d'aquests pobles per a treballar de manera conjunta. Com no sabia aclarir quins eren els programes que pensava demanar, es va comprometre a pasarmos un informe sobre aquest tema, esperem que no s'oblide.

Per el nostre costat, ens vam posar a la seua disposició per poder ajudar en el que l'equip de govern considere oportú. Pensem que a una inversió com la que s'ha realitzat en aquest local, excessiva des del nostre punt de vista, s'hauria d'intentar traure-li el màxim rendiment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario