jueves, 9 de agosto de 2012

Resum de tres mesos


Aquest és el resum de tres mesos “sense plenaris” i del ple ordinari del mes de juliol.

Des del ple del mes d'abril fins al del mes de juliol s'han realitzat diferents sessions extraordinàries i altres convocatòries que vos volem explicar.

Primer de tot, cal dir que si la idea principal de l'equip de govern del PP era estalviar diners al fer un ple cada tres mesos, s'han equivocat: des d'abril hem tingut 5 convocatòries, entre extraordinaries i informatives, totes elles amb la secretaria present, per tant, no hi ha cap estalvi: si s'haguera fet un al mes se li hauria pagat 3 plenaris, i no 5 com ha sigut el cas.

Aquests són els temes tractats:

24/5/2012.- APROVACIO CONVENI OPERACIÓ TRESORERIA

La caixa de credit provincial de Diputació li deixa a l'Ajuntament de Penàguila 24.000 € per poder pagar ja que no hi ha diners a l'ajuntament. Aquest credit és sense interessos i s'ha de tornar abans de que acabe l'any. Ens asseguren que és imprescindible per poder pagar i que quan arriben els diners de l'estat, al mes octubre més o menys, ho pagaran.

Ens vam abstenir perquè no ens agrada la manera de gastar diners de l'equip de govern municipal.

Tres dies després, el 27/5/2012, ens van tornar a convocar per aprovar el mateix tema, ja que Diputació per a la concessió d'aquest credit s'assegura que, per si de cas l'ajuntament de Penàguila no poguera pagar-lo, el recuperaria amb els diners que ha de recaudar al poble.

08/06/2012.- A les 19.45 hores, sessio INFORMATIVA. Selecció de dos peons de jardineria.

Com veieu, això era merament informatiu, ja que l'equip de govern ja ho havia fet tot, tan criteris de selecció com valoracio. Només volem apuntar dos aspectes:
  • En primer lloc creiem que si desde l'ajuntament pretenen ser transparents, haurien de comptar amb l'oposicio per decidir els criteris de valoració en lloc de crear-los ells unilateralment.
  • A més, aquests criteris són dubtosos, concretament els punts e) i f). El punt e) no té massa sentit i sembla“digirit”: per què no tene validesa els cursos de fa tres anys? El punt f) ñes ambigu: com valoren l'adequació del candidat al lloc de treball? Quins requisits eren els necessaris per a puntuar? No ens ho van explicar.

El mateix dia a les 20.00 hores. Sessió INFORMATIVA. Aprovació dictamen comptes generals exercici 2011.

Ens informen que els comptes del 2011 estan aprovats.

14/06/2012. 20h. Sessió urgent i extraordinària. APROVACIÓ DEL PLA D'AJUST.

No tenim massa clar per què es va realitzar aquest ple. Des del primer moment ens van dir que, amb l'estat economic de l'ajuntament, no era necessari presentar el pla d'ajust. Després ens van dir que el ministeri d'Hisenda havia publicat una nota i que era millor fer-ho. Nosaltres hem preguntat a altres pobles amb la mateixa situació i ens consta que no l'han hagut de fer. La única cosa que sabem és que la situació econòmica que tenim és molt fosca: mai sabem si tenim o no tenim diners.

El pla d'ajust consisteix en pujar l'IBI (això ja estava fet des del ministeri d'Hisenda), pujar el rebut de la brossa per l'any 2013 i pujar també el preu que se li cobra a l'ajuntament de Gorga per l'aigua. Això pel que fa als ingressos.

La reducció en despeses consisteix en gastar 3000 € menys en festes i estalviar en les obres que tinga que contractar l'ajuntament per un import superior a 20.000 €, ja que es realitzaran per procediment negociat amb un mínim de tres ofertes i es primara el menor preu de licitació.

Amb tot això, volen estalviar 12.000 € l'any 2012 i 11.816 € en 2013.

Nosaltres votàrem en contra perquè aquest pla no té credibilitat. Si hui en dia l'ajuntament de Gorga deu dos o tres anys d'aigua, com van a pagar 4.000€ mes per any? No és que ens sembla malament que la pugen, que s'hauria de discutir millor, el que tenim clar és que no pagaran.

També estem en contra de la pujada del rebut de la recollida de la brossa. Paguem 70 € a l'any, som dels pobles on més es paga i la volen pujar casi un 5%. En altres pobles, com Beniarrés, per exemple, el rebut puja a 54 € a l'any, i això que l'arreplegen casa per casa. Quan li diguérem això, l'alcalde ens va dir que les tasses eren obligatòries, que han de cobrarse. Des del nostre punt de vista, la diferència és clara: hi han ajuntaments que prefereixen subvencionar la recollida de brossa a tots i d'altres prefereixen subvencionar paelles o altres festetes per a uns quants.

En quant a estalviar en despesses, el tema de l'estalvi en festes ja l'hem demanat des de fa molt de temps, però esperem que siga reial.

L'altre punt, el d'estalviar en obres, ens sembla vergonyós: només cal mirar en aquest blog l'entrada del ple del 14/09/2011; si aleshores, que en lloc de 20.000 € eren 200.000€, no s'estalviava, ara no tenen credibilitat. En resum, ens vam negar a aprovar aquest pla, que va eixir endavant amb els vots del PP.

22/06/2012. 20.00 hores. Sessió INFORMATIVA, extraordinària i urgent.

Contractació de dos socorristes. Tornem a dir el que hem comentat abans: ells s'ho pasten, s'ho couen i ens avisen perquè semble que nosaltres també decidim. En aquest cas, només es van presentar tres sol·licituts per dos places. Les dos persones que acreditàren experiència foren les contractades.

No hay comentarios:

Publicar un comentario